Random Quote Generator

THE POET AS SCIENTIST

THE POET AS SCIENTIST, THE POET AS SCIENTIST

Free JavaScripts provided
by The JavaScript Source

The Geek's Raven
[An excerpt, with thanks to Marcus Bales]

Once upon a midnight dreary,
fingers cramped and vision bleary,
System manuals piled high and wasted paper on the floor,
Longing for the warmth of bedsheets,
Still I sat there, doing spreadsheets:
Having reached the bottom line,
I took a floppy from the drawer.
Typing with a steady hand, I then invoked the SAVE command
But got instead a reprimand: it read "Abort, Retry, Ignore".

Free JavaScripts provided
by The JavaScript Source

Form input - by Günter Born

Friday, November 11, 2016

Eternal Hour, from the Dutch of Guido Gazelle

GEWIJDE KLOK. Eternal Hour o Avond- noen- en morgenmate, ik vrij mij op uw' klank verlate, gewijde klok! Evening of our yesterdays, Enthroned by me, for always, Eternal Hour! Uw hert is van metaal gegoten, toch blijft het voor geen mensch gesloten, gewijde klok! Your heart of steel, Forevermore revealed, Eternal Hour! Gij hangt zoo hooge, ik ga zoo leege, och helpt de menschen, kranke en veege, gewijde klok! Transcendent form, Though all forlorn, Eternal Hour! En dat uw klank in 't ronde vliege, zij lief of leed aan sponde en wiege, gewijde klok! Entoned for all, Through joy, or suffering in thrall, Eternal Hour! Den akker end' het veld verwekke, en al dat hoort tot welzijn strekke, gewijde klok! Through mountains we foray, Through wide and welkin way, Eternal Hour! Gij zegt aan elk het lang verleden de mede- en wederspoedigheden, gewijde klok! Long past unseen, Reviewed and come again, Eternal Hour! Gij troost mij op den dag van huiden, en zult wel eens mijn uitvaart luiden, gewijde klok! A balm for aged mien, A tolling funereal scene, Eternal Hour! Nog zult ge waken lang na dezen, en ongeboornen beeklank wezen, gewijde klok! O'erweening future visions, Unborn, intoning beings, Eternal Hour! Dan zal mijn taal geen mensch meer hooren; maar God zal ze eeuwig toebehooren, gewijde klok! I ne'er shall hear again, God's eternal vision, Eternal Hour! o 'k Wou dat, om mijn ziel te laven, zij ook dan een gebed mij gaven, gewijde klok, gewijde klok! I pray thee, cleanse my soul! Ye who still hear the belling toll! Eternal Hour. Eternal Hour.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home